Matsedel v. 13-14

Var länge sen vi hade matsedlar hemma hos oss nu igen. Det bara rann ut i sanden efter jul. Men nu är jag trött på att aldrig veta vad man ska laga till middag när klockan börjar bli 4, man är hungrig och har inget planerat. Så nu har jag suttit och klurat på vad vi ska äta till middag de närmaste dagarna.

Lördag: Fiskgryta med chorizo och aioli.
Söndag: Frasig broccoli- och getostpaj.
Måndag: Köttsoppa.
Tisdag: Laxfärsbiffar med mango- och avokadosallad.
Onsdag: Pestoquinoa med krispiga grönsaker.
Torsdag: Middag i Gävle hos/med Camilla och Johan.

Har inte diskuterat matsedeln med Daniel ännu, men kan tänka mig att det han kommer att klaga på är onsdagens quinoasallad. Han "hatar" quinoa, men jag tycker det är gott med lite omväxling på kolhydratsidan på tallriken. :) Inspirationen till matsedeln har hämtats ur tidningarna Buffé och Elle mat&vin. Nästa helg är det påsk och så långt har jag inte planerat ännu. Kanske blir det en lammstek....


Ikväll får vi/jag sällskap av grannen Maggi. Får se vad vi mer hittar på ikväll men kan tänka mig att det blir att titta på finalen av gladiatorerna iallafall. Och så bjuds det på Fiskgryta förstås.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej......... Inte quinoa... :P

2012-03-31 @ 14:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0