Uppdateringar

Ja, kanske ska komma med lite uppdateringar från mitt liv! =)
Igår kväll var jag på Bodybalance med Madde på Iksu. Var himla skönt! Har saknat att träna på Iksu. Har saknat att träna överhuvudtaget. Okej, jag har promenerat massor. Både i Thailand och i Ljusne, men det räknas inte riktigt som träning för mig. Mera som vardagsmotion! Något jag gör alldeles för lite ändå trots att jag kallar det vardagsmotion! =)
Hur som helst, det var skönt att sträcka på kroppen. Detta pass var lite tuffare än det förra. Jag känner av både i benen och i magen idag! Skönt! Då vet man att man har gjort någonting.

Imorse klev jag upp tidigt och gick till skolan, även denna gång med Madde. :) Vi tog ett ledigt bord i Lindellhallen och satte oss ned för att plugga. Hon skulle renskriva anteckningar från tidigare föreläsningar och jag försökte läsa Folkhälsopsykologi-boken och skriva kommentarer om det som jag ansåg vara viktigt! Men det blev mycke prat och lång fika-paus! =) Trevligt det också...
Vi tog en tidig lunch också och satte oss utomhus för att njuta av solen. När vi väl hittade en plats i lä och när solen sken (Ibland kom molnen och skymde) var det riktigt varmt och skönt. Då kändes det som vår på riktigt! Jag åt mina goda kycklingsallad som jag gjorde igår. Den var minst lika god idag! Vi fick även sällskap av Mikaela
Efter lunchen gick vi åt varsitt håll. De andra gick på föreläsning och jag gick till Biblioteket för att leta upp en lugn plats så jag kunde fortsätta mitt plugg. Jag gick till lässalen (tysta rummet) för att få lugn å ro. Det är första gången jag går in i denna sal och därför kollar jag extra noga på skyltarna. Ingen dator, ingen mat eller dryck och inga telefoner. Innan jag öppnar dörren sätter jag därför min telefon på ljudlös för att inte störa de andra. När jag kommer in i rummet är det första jag ser en tjej som häller upp kaffe och det nästa jag ser är två personer som sitter med sina bärbara datorer! Varför finns det ens skyltar??
Under min tid i rummet var det även en person som svarade i telefon innan hon kommit ut ur rummet. Jaja.. det var tur att jag inte var stressad, annars kanske jag hade irriterat mig mera. :)
Fick iallafall hyfsad pluggro i 2 timmar och då packade jag ihop och gick ner på stan. Jag gick runt och kollade i lite olika affärer medans jag väntade på Madde och Mikaela. När dom kom, gick vi runt på lite ärenden. Jag provade några par jeans och kände mig som att jag var instoppad i ett korvskinn. Dock tyckte dom andra att jeansen satt bra. Får väl kanske gå tillbaka, låna hem dem och försöka vänja mig vid tanken! :) Skulle verkligen behöva nya jeans. Nu är det 2 par som har hål i grenen...
Vi gick via systemet också och inhandlade lite drickbart till helgen. Ska bli roligt. Hoppas på bra väder bara. Tyvärr har de lovat regn och rusk!

Blev sugen på att göra mjöd också när jag läste att flera vänner hemma i Finland höll på med det! Duktigt och ambitiöst!! :) Tyvärr är jag för lat... Har inga ingredienser eller flaskor hemma. Men va gott de sku va!!

Nu ska jag försöka hitta på något att göra till middag.


Kommentarer
Postat av: sabsa

man kan ju återanvända vinflaskor med skruvkork ill mjödet:) ja tänkte också på att göra men så orkade jag inte.

2010-04-28 @ 19:21:08
URL: http://sabsa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja vet, men ja ha typ slängt alla flaskor! De flaskor ja har kvar har ingen kork... :)

2010-04-28 @ 19:23:05
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0