Träning.

Ja det är inte alltid så lätt att få till regelbundna vanor när det kommer till träningen. Det finns alltid ursäkter och andra aktiviteter som kommer i vägen, eller så är man helt enkelt för trött efter en lång dag på jobbet.

Men när man väl tar sig iväg och har det gjort så är det en av de bästa känslorna som infinner sig i kroppen. Och dessutom får man energi av att träna!

Var idag iväg på ett gruppass i fitness dancing. Det var svårt men svettigt och roligt. Svårt att hänga med i stegen eftersom jag inte gått sen i våras. Detta är en träningsform som, så många andra, kräver att man ger det några gånger innan man hänger med i koreografin.

Jag hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång. Men som jag skrev i början, det är inte så lätt att få till det regelbundna. Nästa tisdag måste jag hoppa över passet igen då jag är i Stockholm på utbildning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0