Äppel- och limecheesecake.

 
Denna smarriga efterrätt prövade vi på att baka när jag var hemma i Finland på semester under förra veckan. Den var verkligen fräsch och jag tyckte mycket om den även om jag inte är någon cheesecake-älskare. Receptet hittade vi på hemsidan Allt om mat. Vi hade inget farinsocker utan bytte ut det mot rörsocker istället i  bottnen och till hälften rörsocker/hälften sirap i fyllningen. Jag hade gärna haft lite mera limesmak och man får gärna ha lite syrliga äpplen i denna rätt så att den inte blir för söt. Jag var inte heller så förtjust i sockret i garneringen men det smälte efter en dag. Förslagsvis är att göra garnering med endast lime och citronmeliss. Denna cheesecake kan man gärna göra dagen innan man tänkte servera den för att smakerna riktigt ska sätta sig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0