Vårt bröllop ur mina ögon, del 5: Porträttfotografering och fotograf

Vi hade bokat fotografering till bröllopsdagen och som skulle hinnas med innan vigseln. Vi funderade länge hur vi skulle göra med fotograf och fotografering. Vi frågade runt bland några som vi kunde tänka oss men tyvärr var de flesta redan upptagna med andra bröllop. Till slut fick vi tag i syrrans kompis Bella som gillar att fotografera. Så vi anställde henne som fotograf under dagen. Hon följde med mig från frisören och enda till kvällens slut.
 
Förutom det hade vi även bokat porträttfotografering vid Airaksinen. Vi hade bokat fotografering både utomhus och i studio (för väderreservation). Totalt tog det 2 timmar (kl. 13-15). Vi började med studiofotona för att sen förflytta oss till parken vid Sandviksvillan. Och vi är jättenöjda med bilderna. Med oss på porträttfotograferingen var Micke, som chaufför och alltiallo, och Bella, som extra-fotograf. =)
 
Under fotograferingen hände en liten olycka kan man säga. Vid en bild ville fotografen att jag skulle luta mig mer mot Daniel. Jag lutade mig mer och mer och mer tills vi hörde ett litet klick när blomman på Daniels corsage ramlade av. Så om ni undrar varför han har blomma på vissa bilder men inte på alla så vet ni det nu. ;)
Efteråt har vi fått höra att Micke gick ifrån en stund och ringde ett paniksamtal...."Fixa en säkerhetsnål, tejp, plåster, vad som helst. Blomman har gått sönder". Som tur var hade floristen gjort flera blommor för mig att välja på att ha i håret, så nödlösningen blev att vi tog en av dem och gjorde om den till en corsage. =)
 
Här kommer lite "Behind-the-scenes-bilder":
 
 
Från alla dessa fina bilder skulle vi välja ut 2 stycken från studio-fotona och 3 stycken från utomhusbilderna till vår beställning. Det var inte det lättaste. Här är resultatet:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Vilka fina kort :-) Här kommer Hatchis nya bloggadress ->

http://dirtydaisiesmichigan.bloggplatsen.se/

Svar: Hej! Och tack. :) Jag hittar inte igen din blogg. Vet du om det varit något problem med bloggplatsen?
Lindas Gott&Blandat


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0