Vårt bröllop ur mina ögon, del 4: Förberedelserna

Man kan säga att vi började förbereda dagen D nästan direkt vi kom till Finland. Förutom midsommar hade vi program nästan varje dag fram till bröllopsdagen. Det var möten hit och dit, och många saker skulle dubbelkollas en sista gång. Vi började vika presentaskar och fylla påsar med ris. Vi började dekorera festplatsen och gjorde bordsplaceringen klar. Det vi höll på med längst var nog spellistan på spotify. Vilken tur att vi har så underbar familj och vänner som hjälpte oss in i det sista.
 
Kvällen innan bröllopet var jag på manikyr och pedikyr under förmiddagen. Det var en bekant till oss som faktiskt var med på vår förlovningsresa till Thailand som fixade mina naglar. Det tog lång tid men vi hade det väldigt trevligt. På tårna blev det en röd färg som matchade färgtemat och på händerna valde jag fransk manikyr. När jag var klar med naglarna åkte jag in till stan, hämtade klänningen, checkade in på hotellet och mötte sen upp några av Daniels vänner som hade anlänt. De satt och åt lunch på en uteservering. Jag nappade Zahra och så åkte vi ut till Solf för att spana in brudbuketten för godkännande. När vi var klara med det åkte vi tillbaka in till stan och sen kände jag mig klar. Jag hade lämnat festplatsen till sitt öde (okej Daniel var där och övervakade ;) och satte mig tillsammans med vänner på en uteservering och njöt av ett glas vin. På kvällen var vi ett stort gäng som åt middag tillsammans på Amarillo, en restaurang i anslutning till hotellet vi bodde på.
 
Det blev en tidig kväll för mig eftersom det skulle bli en tidig morgon.
 
På lördagsmorgonen var det väckning kl 7. Jag väckte Daniel och vi bytte morgongåva. Jag fick matchande halsband och örhängen från Edblad, som jag faktiskt bar på bröllopet. Han fick en ingraverad ask med 3 cigarrer.
 
Efter det lämnade jag kvar Daniel på hotellrummet och mötte upp Monica, en av mina brudtärnor, vid frukostbuffén. Vi fick i oss lite frukost innan vi gick vidare till frisören. Där fick både hon och jag våra frisyrer fixade och jag blev även sminkad. Vi fixade detta vid ett ställe som heter Trendy i Rewel Center. Vi behövde inte ens gå utomhus från hotellet. :) Där satt jag i 3 timmar. Under tiden kom det folk och så gick dem igen. Även Daniel hann bli lite uppiffad. =) (Om ni undrar vem alla okända människor är så var det en annan brud som också var där och blev sminkad/friserad med sitt brudfölje).

 
Medan jag avslutade hos frisören hade mina fina brudtärnor fixat med lunch. Det blev asiatiskt. Jag åt sushi! Efter en snabb lunch var det dags att byta om. Hur många brudtärnor behövs för att klä på en brud? ;)
 
 
När jag var påklädd och klar gick vi ut för att bli upplockad av Daniel och Micke (Daniels bror). Det var inte så kul att stå på torget mitt på ljusa dagen en lördag i brudklänning så blev liiite stressad när de inte dök upp på en gång. =) Micke körde mig, Daniel och vår medföljande fotograf till porträttfotograferingen. Och sen rullade det på...............
 

Kommentarer
Postat av: Pillis

Åh man blir ju som tårögd! Vackert, blir ju nästan lite inspirerad! ;)

Svar: Tack Pernilla! :) Ja det var inte dumt, men dyrt och tidskrävande... ;)
Lindas Gott&Blandat

2013-08-16 @ 07:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0