Vårt bröllop ur mina ögon, del 3: Ringarna

Har egentligen inte tid att skriva ett inlägg ikväll men har så dåligt samvete över att jag inte får publicerat några bilder och inlägg från bröllopet så gör ett kort inlägg om våra ringar. :)
 
När Daniel friade 2010 hade han köpt matchande silverringar som provisoriska fölovningsringar eftersom han ville ha en ring i handen när han gick ner på knä. Senare samma år så gick vi och tittade på nya ringar och föll för ett par släta, breda Schalins-ringar i vitt guld. Nu när jag skulle välja vigselring gick jag och provade många olika. Daniel bestämde sig för att han ville att vi skulle köpa den första vi hittade, men jag ville ändå kolla runt lite mer och prova olika ringar. Tur var väl det, för vi sparade 2500 kr på det. :) Kan dock inte säga att jag kände "denhär ska jag ha". Jag kunde ha tagit allihopa. =) Men när jag stod och valde mellan två ganska lika ringar så fick priset välja då jag sparade 7000 kr på det. Tänk va mycket man kan betala bara för ett märke (okej det var säkert mer karat och större diamanter men jag tyckte att de var väldigt lika). Så det blev en ring i vitt guld (14 karat) med 9 små diamanter. Ringen köpte jag på Timanttiset i Vasa och den är, om jag minns rätt, (för när jag googlar hittar jag inte igen den) av det finska märket Top Gold. Daniel behöll sin förlovningsring men den fräschades upp och fick ytterligare en gravering.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0