Att bli vuxen...

Igår fyllde jag vuxen. Iallafall om man går efter x-trafiks åldersfördelning. Nu är det slutåkt på ungdomsbiljetterna och istället får jag köpa en vuxenbiljett. Det har jag i.o.f.s gjort länge när jag ex åker tåg med sj. Men jag är ju även vuxen på andra sätt kan jag tycka. Jag har en tillsvidare anställning och så äger vi en boatadsrätt, bil och hund och så är jag ju nygift också. Det om något är väl att bli vuxen. :)
 
Bland det första vi fick ta oss igenom som nygifta var en begravning. Det var lite oväntat men så är livets gång. Så i helgen var vi upp till Piteå och tog farväl av Daniels farmor Siri. Det var en fin begravning och vi hade trevliga middagar med släkten även om det var tråkiga omständigheter. Vi fick även med oss lite arvegods hem till söderhamn, bl.a farmors pärla från -89.
 
 
 
Min födelsedag firades med jobb, mat, blommor och choklad. Blev bjuden på lunch på lilla K av min kollega Helena. Mycket trevligt då de serverade grillbuffé denna dag. När jag kom hem hade Daniel fixat med middag och bjöd på nachogratäng med guacamole och sallad. Han hade även köpt blommor och choklad. =)
 
 
I veckan jobbar jag kortvecka igen då jag åker till Finland natten till fredag. På tal om att bli äldre så är det 10 år sen jag gick ut högstadiet så ska på klassåterträff. Ska bli jätteroligt att träffa alla igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0