Sista dagen i Ljusne.

Jag har haft en underbar helg i Ljusne. Resan ner gick bra och det var helt okej med två byten eftersom man kom sig upp och fick röra på sig lite grann. det kan bli ganska träligt att sitta still så lång tid. Vad gäller i tid så sparade man inte så mycket, kanske 30 minuter.

Under fredagen var jag hemma och städade lite och gjorde i ordning chokladmoussen som vi bjöd på till middagen på kvällen. Middagen blev riktigt lyckad. Totalt blev vi 9 personer och det var några av Daniels kollegor som vi hade på besök. Till förrätt gjorde vi kokt sparris som vi lindade in i lufttorkad skinka och serverade med en klick citronsmör. Den blev riktigt lyckad och de flesta av våra gäster tog 2 portioner. Till varmrätt bjöd vi på fisksoppa med vitlökscremé fraiche och bröd, och efterrätten var alltså chokladmoussen som vi bjöd på i umeå för en tid sen också.

En mycket trevlig kväll med trevligt sällskap. Efter middagen spelade vi lite Rappakalja och kvällen avslutades närmare 1 på natten.

I lördags blev det en lugn dag med att diska undan efter middagen, en tur till stan för att handla en massa medicin till daniel och så köpte vi hem pizza som vi åt framför några avsnitt av "The big bang theory". Efter det gjorde vi inget mer än att ligga och mysa i soffan. Vi såg på tv (Bl.a A cinderella story och Americas funniest home videos) och så såg vi på några avsnitt av den nya serien "No ordinary family". Den verkar riktigt bra. Det kanske blir en serie att följa.

Nu ska jag gå och väcka Daniel och så ska vi fortsätta mysa tills det är dags för mig att åka norrut.
Idag blir det att åka buss hela vägen. Hoppas att det inte är proppfullt på bussen så man kan sträcka lite på benen iallafall. Är hemma först efter klockan 23 ikväll och imorgon är det tidig väckning till skolan. Ska på föreläsning till sjukhuset. Nästa vecka är mitt schema proppfullt. Vi har massor av föreläsningar, lite grupparbete + att jag ska ha mitt andra kostsamtal! Skönt med en uppladdningshelg.

Trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0