Matinspiration.

Har nu anlänt till Umeå och varit här ett dygn. Igår kväll gjorde vi inte många knop. Åt lite kvällsmat, blandade ihop en sats glöggpannacotta och tog en kort promenad för att handla frulle. Vi kollade även på första filmen med Sherlock Holmes eftersom Sabina skulle se tvåan på bio idag och hade inte sett ettan ännu. Till filmen avnjöt vi pannacottan och funderade på hur man kunde få den ännu bättre. Fick också lite härlig massage av nacke och axlar. Idag tog jag mitt pick och pack och knallade iväg till skolan för att skriva klart min uppgift som jag har deadline på imorgon. Lyckades faktiskt få ihop ett arbete som jag lämnade in. Så nu hoppas jag bara på att jag blir godkänd utan att behöva göra några kompletteringsuppgifter. Sabina blandade till en till sats pannacotta men denna gång med lite smält mörk choklad i för att dämpa den starka glöggsmaken. Hon hade också gjort en morotssoppa till middag tills jag kom hem. Så innan hon stressade iväg till bion hann jag avnjuta en tvårättersmiddag. Denna gång var pannacottan mycket bättre men hon hade varit lite för försiktig med glöggsmaksättningen. Hoppas på att tredje gången gillt blir perfekt. De ska nämligen ha en avskedsmiddag här på måndag och då har Sabina lovat att göra en mjölkfri pannacotta eftersom en av tjejerna är allergisk mot komjölksprotein. Nu sitter jag ensam i lägenheten och njuter av lite lugn och ro. Ska snart slänga mig i soffan och titta vad som kommer på tvn. Men först tänkte jag publicera en massa matbilder som inte har blivit av under flera veckor. Är det något speciellt recept ni är sugna på får ni hojta till så kan jag lägga ut det när jag är tillbaka i Ljusne igen. :)

Jag börjar med bilder från mingelkvällen.



Ostbollar med chevréost och hackade valnötter.

Ägghalvor med cremé fraiché, hackad rödlök och tre sorters rom.

Ädelostfyllda krustader toppad med granatäppelkärnor

Mer ostbollar. De längst bak är samma som ovan. Halvorna är med vindruvor, ädelost och hackade valnötter.

Lite olika spett.

Grissinis med ruccola och breasola

Räkceviche

Foccaccia

Glöggtryfflar

Och så lite bilder från det vi gjort här i Umeå. :)

Glöggpannacotta

Morotssoppa med zucchinibitar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0