Spelkväll

Igår blev vi bjudna till grannarna på fika och spelkväll. Vi blev serverade riktigt goda varma mackor med sallad och sen satte vi igång och spelade. De hade ett spel som jag aldrig testat förut. Blokus heter spelet.

[Bild från google]

Vi var fyra personer som spelade och varje person hade sina egna bitar med en egen färg. Bitarna liknar bitar från det klassiska spelet tetris, men när man lägger ut dem på spelplanen får de bara snudda i hörnen av föregående utlagda bitar (till skillnad från tetris när man inte vill ha några luckor och lägger dem sida vid sida). Man startar från varsitt hörn av spelplanen och ska försöka få ut alla sina bitar på spelplanen. Får man inte ut alla bitarna, utan möjligheterna har tagit slut, så får man minuspoäng för varje kvadrat man har kvar.
Det var ett spel där man fick tänka ut en plan MEN planen kunde ändras hela tiden eftersom de andra deltagarna kunde lägga ut sina bitar där man själv hade tänkt lägga.....
Rekommenderas varmt!!!

Vi hade också med oss ett spel som Daniel fick när han fyllde 30 - "Helballa 80-talet".
Det är en frågesport med frågor som rör 80-talet. Jag hade lite svårt att hänga med på en hel del frågor men jag kunde svara på vissa och jag märkte också att även de som har levt längre på 80-talet hade svårt att svara på vissa frågor. Dock tror jag att de fick känna sig lite mer nostaligiska än vad jag kunde göra. Kanske helballa 90-talet skulle vara bättre för mig? =)


Nu ska jag ta och väcka Daniel, fylla på kaffekoppen och titta på en intervju med Anna Skipper på tv4 - nyhetsmorgon. Såg i en reklam att hon skulle börja med "Du är vad du äter" igen på tv4+ .... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0