Snabbmat



Nu måste vi börja handla igen för vi har snart tömt våra förvar av nödlösningar när man inte vet vad man ska laga för mat. Middagen som jag gjorde igår är en riktig snabbmatslösning. Jag hade tagit upp köttfärs på morgonen men visste inte vad jag skulle laga. När det började närma sig middagstid hade jag inte så mycket tid på mig eftersom jag skulle träna på kvällen. Ville inte äta allt för nära inpå träningen.

Då gjorde jag såhär:
Satte en kastrull full med vatten på spisen och lät koka upp. Stekte köttfärsen i en wokpanna och kryddade på ganska ordentligt med olika kryddor (hade bland annat chilipulver, ingefära och en peppar-vitlöksblandning). När köttfärsen var brynt så hällde jag den i en ugnsfastform, tog fram en påse frysta wokgrönsaker och stekte dom i wokpannan. Kryddade med fisksås. När de var upptinade och stekta så blandade jag i köttfärsen, rörde runt och smakade av. När vattnet kokade så hällde jag i äggnudlar som ska koka/ligga och dra endast i några minuter (läs på förpackningen).
Servera, ät och njut!! Vi serverade med sweetchili-sås för att få det lite mer "såsigt" och för att få ännu mer smak på det. :) Tåls också att sägas att Daniel blev positivt överraskad. Kan ju i och för sig bero på att jag dagen innan bjöd på en böngryta, vilket han hatar, så detta var rena himmelriket i jämförelse! ;)

Jag tycker det är ganska smidigt att ha frysta grönsaker i frysen. Jag föredrar att jobba med och tillaga färska grönsaker men om man inte har färska grönsaker hemma eller de dagar när man kommer hem och är hungrig och inte har hunnit handla så är det så enkelt att ta fram och göra något av de frysta grönsakerna. Man kan ha dom som basingrediens eller blanda ut såser och grytor med eller varför inte servera till maten istället för en sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0