En söndag i Söderhamn

Igår fick jag nog. Jag sa till Daniel att nu måste vi åka iväg någonstans. Göra vad som helst bara det inte innefattar att vara i lägenheten i Ljusne. Så vi klädde på oss och åkte in till Söderhamn för att ta lite stadshäng. Tyvärr hade inga affärer öppet. Alla gallerior hade också stängt. Så vi strövade omkring på stadens gator och tittade i skyltfönstren. Vi gick in på en mataffär i stan och handlade lite småsaker. Vi tog en promenad längs ån, som rinner genom staden, och kollade på alla som satt och fiskade. Vi tror att det var någon fisketävling på gång för det satt 30 pers kanske längs kanten och metade. Till slut satte vi oss vid Wayne´s coffee och drack varsin caffé latte och pratade om allt möjligt. Det var nästan fullsatt. Så det är tydligen café-häng alla sysslar med här på söndagar. Det var mysigt, påminde lite om skogisfika på söndagar i Umeå. Så nu kan jag känna mig tillfreds en stund igen....

Kvällen slutade framför tvn och Indiana Jones.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0