En sen sommarkänsla



Jordgubbar och vitt vin = )

När vi var och handlade häromdagen hade de jordgubbar till specialpris. Jag kunde inte motstå att köpa en liter jordgubbar för 20 kronor. Och det var riktigt gott. Okej inte lika gott som svenska jordgubbar på midsommar. Men de var inte lika blaskiga och vattniga som jag hade föreställt mig och som utländska jordgubbar brukar vara. Tyvärr hade systembolaget stängt när vi var och handlade och vi hade ingen flaska på lager hemma så det fick bli alkoholfritt vitt vin som vi hittade på Ica. :) Det smakade helt okej faktiskt. Ett bra alternativ att ta till om man ska vara chaufför någon gång.

Till middag blev det risotto med trattkantareller. Och eftersom Daniel inte kunde tänka sig att äta bara risotto så stekte han på några skivor kött.




Gårdagskvällen avslutades med jordgubbar, vitt vin och filmen "Nyckeln till frihet".

Daniel hade även jaktlycka under älgjakten igår. Jaktlaget han gick med sköt 3 stycken kalvar. Han fick vara med om en. Hans elev, som han gick med (tillsammans med pappan), sköt en kalv. Hem kom han lycklig med tungan. Tydligen är det en delikatess. Så nu ligger det en älgtunga i vår frys... =/
Får se om jag vågar smaka när han tar sig för att tillaga den. :)


Kommentarer
Postat av: Elina

Åh vad gott det ser ut med jordgubbar!! :D Och risotto med kantareller låter supergott, jag älskar risotto! :)

2010-10-25 @ 08:02:41
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0