Fiskgryta a la Café Juniskär.



Idag lyxade vi till det lite igen. Jag köpte ju 2 paket (= 1 g) saffran häromdagen och jag behöver bara ett paket om jag ska baka bullar. Så jag började gå igenom min receptsamling för att få inspiration när vi kom på denna mumsiga rätt. Detta är kanske den bästa rätten på menyn på restaurangen där jag har jobbat. Restaurang och Café Juniskärs fiskgryta. Tyvärr kan jag inte lämna ut receptet men ni kan se och få några av ingredienserna. ;) Den är baserad på vitt vin och grädde, kryddad med saffran och serveras med en klick vitlökscremè fraiché. Perfekt nu även till juletider. :) Men om ni är i Sundsvall på sommaren och ni tycker att detta ser gott ut så rekommenderar jag ett besök ute i Juniskär. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0