Fiskfilé i foliepaket

I förra veckan gjorde Daniel denna rätt åt oss. Tyvärr har jag inte ett fullständigt recept att bjuda på, men jag har lite bilder och jag har ingredienserna. =) Så prova er fram och låt er inspireras, för detta är en rätt som jag absolut tänker låta Daniel tillaga åt mig igen.. ; )



Koka ägg så att de blir ganska hårdkokta. Tina fiskfiléer (exempelvis torsk- eller pangasiusfilé) eller använd färska om ni har det. Grovhacka färsk dill. Dela filén i två. krydda den ena filén med salt, peppar och färsk dill. Lägg den andra filén ovanpå. Placera fisken i ett ark aluminiumfolié och strö dill ovanpå och krydda med salt och peppar. Skiva de kokta äggen i mindre bitar och strö över fisken. Skär en skiva smör och lägg på fisken. Knövla ihop aluminiumfoliet så att det blir ett paket. Lägg paketen i en ugnsfast form och tillaga i ugn tills fisken är genomkokt (30-40 minuter kanske).

Servera med kokt potatis och det smälta smöret från fiskpaketet. Garnera med en kvist färsk dill och kanske en citronklyfta.



Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0