Ett nyttigt snacks.

 

Jag vill slå ett slag för grönsaker som snacks! Jag är en person som ofta blir sugen på nåt att äta på kvällen och egentligen spelar det inte så stor roll vad det är bara jag kan sitta och äta på någonting. För någon vecka sen köpte jag blomkål ganska billigt. Blomkål är gott att ha i maten men jag tycker att den är godast att äta som den är, rå. Jag brukar dela blomkålen i mindre buketter och så äter jag den som snacks! Eller har den i sallad.

 

Blomkålen är energisnål men mättande och näringsrik. Bland annat innehåller den kalium, fibrer, folat och vitamin C. Nackdelen med blomkål är att man kan bli ganska "gasig i magen". ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0