Effektivitet och grannsämja

Idag tackade jag nej till vikariat. Jag kände att jag har massor av plugg och 3 dagar denna vecka går redan till jobb. Så idag har jag suttit och renskrivit anteckningar från föreläsningar som jag haft under våra obligatoriska träffar. Jag åt rester från gårdagens middag till lunch och jag måste säga att det var ännu godare idag. Mums!! Allting smakade mycket mera. Hela salladen hade tagit åt sig smaker från de olika livsmedlen som den innehöll. Mitt i lunchen ringde det på dörren. Det var grannen som frågade om jag behövde tvätta någonting. De hade tid mellan 13 och 16 men var klara redan klockan 13 eftersom en annan grannfru hade tvättat klart innan hennes tid var slut. Så då gick jag iväg till tvättstugan. Jag tvättade 4 maskiner och så stog vi och pratade i säkert en halv timme. Jag hjälpte henne bära tillbaka tvätt till lägenheten. Hon var tacksam för hjälpen och jag var tacksam för att jag fick tvättat. =) Så skönt att ha trevliga och hjälpsamma grannar.

Imorgon blir det vikariat hela dagen igen. Då ska jag vikariera i kemi, fysik och matte. Jag pratade med läraren igår och då fick jag reda på att han har planerat lite labb på kemin. Huh! Hoppas Daniel kommer hem med planeringen idag så att jag kan sitta och gå igenom det ikväll, och att det inte är något avancerat så att jag klarar av det trots att jag inte är utbildad kemilärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0