Daniel kom och gick...

Har inte skrivit så mycket på senaste tiden... Har jobbat mycket! Jobbade torsdag-söndag. På lördag var jag och ett gäng arbetskompisar ner på stan och drack lite öl. Det var cityfesten så de hade öltält på torget. Det var väldigt trevligt att umgås privat med dessa människor. De är så roliga och härliga allihopa! =) Efter två öl och när kylan började krypa på tog vi vårt pick och pack och gick vidare till Bishops och tog en öl till! När vi alla hade druckit upp var klockan närmare två och jag och Jonas som skulle jobba dagen efter knallade hemåt medan resten fortsatte någon annanstans. =) När klockan ringde 8 på morgonen var jag trött. Är inte van att bara sova 5-6 timmar. Jag käkade smörgås med saltgurka och drack mjölk och sen åkte jag iväg till jobbet. Väl där började jag piggna till efter lite mer mat och cola. Tänkte att det blir en bra dag, men efter några timmar började jag få huvudvärk och kände mig riktigt sliten. Tänkte hur jag kan bli så av 3 öl! Men antagligen var det en kombination av för lite mat under dagen, och för lite sömn under natten! Jag tog en huvudvärkstablett och efter en timme började jag återvända till mitt vanliga jag! Tur att det var en ganska lugn dag på jobbet. Iallafall under de timmarna jag hade huvudvärk!
Daniel och hans vänner kom in och åt lunch också när de kom upp från Ljusne. De bara skrattade åt míg! :)
När jag kom hem kollade vi lite film och sen somnade jag och sov som en stock! Egentligen var det meningen att Daniel & Co skulle åka iväg och fiska redan på måndag morgon. Men av någon anledning (?) väntade de med att åka till tisdag morgon. :) Så vi fick en dag på stan och en kväll till tillsammans innan de drog iväg. Jag shoppade ett par sandaler och Daniel köpte lite t-tröjor. Vi åt lunch med grabbarna och sen mötte vi även upp Linnéa och Mats. På kvällen åkte vi till Alnö för att packa ihop Daniels fiskegrejjer, tält o.s.v.. Vi åkte via Jocke m. fam, lämnade en ros till hans pappa som hade fyllt 65 och så testade de att sätta upp tältet för att se så att det var helt. På senan åkte vi till Ludde för att se på fotboll (Spanien - Honduras). Var ganska intressant ändå... även om det blev mycket annat prat! =)
Igår åkte Daniel iväg till Gimån och ska vara där till imorgon eftermiddag. Jag var och hämtade ut golfen som blev inlämnad på service. Hjulinställningarna var helt åt skogen och nu var det som att köra en helt annan bil. Får ringa å klaga till Söderhamn, där bilen var på service för ett tag sen! Sen åkte jag och hämtade upp Marit från jobbet, vi åkte via Birsta en sväng, gick på Ikea och sen ut till Timrå där hon hade golfträning! Trots några regndroppar kom solen fram och jag satt och njöt på gräsmattan! Fick även testa slå några svingar men träffar knappt bollen så gav upp rätt fort! =) Får bli en nybörjarkurs för mig om jag ska börja spela.... ;)
På kvällen åkte jag till Jonas för filmkväll. Vi såg den nya Wallanderfilmen (indrivarna). Den var bra och spännande! Jag hade tagit på mig att köpa snacks, och eftersom han försöker följa LCHF fick jag en utmaning!! Det finns inge snacks som inte innehåller Kolhydrater!! Det som innehöll lite mindre var nötter, brieost och mörkchoklad så det var det jag köpte! Som tur var fuskar han lite nu i sommar.... För att göra mig glad! =) När filmen var slut satt vi å pratade och hade på Michael Jacksons - This is it i bakgrunden... Han är otroligt duktig men vilken tråkig film!!

Igår ringde Marina till mig också!! Var så härligt att prata med henne. Hoppas att hon och Adnan kommer på besök till Sundsvall i sommar! :)

Nu sitter jag och väntar på att tvättiden ska börja. Ska ner i tvättstugan och tvätta sängkläder och handdukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0