SEMESTER!!

Nu har min semester börjat. Det är första gången i mitt liv som jag har riktig semester en sommar. Hela 3 veckor fick jag förhandlat till mig. Eller egentligen är det inte semester, eftersom jag inte får någon lön! Men skönt ska det bli!

I lördags var det alltså pubafton ute i Juniskär. Vi var 6 personer som skulle jobba hela dagen så jag gick in med en inställning att det skulle bli ganska lugnt, eftersom vi var så många (normalt är vi 4, 5 har vi varit under värmeböljan). Tji fick jag. Det kom jättemycket folk. Det var loppis på parkeringen, och jag vet inte om det var det som lockade eller vad som hände. Men ingen stog och hängde på jobbet iallafall. Alla sprang runt och försökte hinna med. Vi har börjat räkna antal tallrikar vi gör/dag. Tidigare rekordet var 216 tallrikar mellan 11.30-19.00. Nu gjorde vi 199 tallrikar mellan 11.30 och 17.00. Då hade vi stängt i 2 timmar innan vi öppnade för pubafton! Jag tror vi slutade på kring 280 tallrikar under tiden 11.30-21.00 (och då var det stängt i 2 timmar).

När klockan blev 21 och köket stängde förflyttade jag mig ut i entrén och började ta inträde. Som tur var hade jag 3 vakter runt omkring mig så jag kunde känna mig trygg.. ;) De flesta var riktigt trevliga och det var roligt att prata med alla glada människor. Sen kommer det ju alltid människor som försöker smita in utan att betala och börjar bråka med oss om att de har gett pengar redan. Kvällen var ganska lugn och framskred. Bandet spelade och folk stog och hoppade och dansade framför scen.

Hemma var jag cirka halv 2 på natten. Då ringde jag till daniel, som var ute och festade med kompisarna. Jag var trött, men gick ut ändå eftersom han så gärna ville att jag skulle komma. När jag kom ner till Svenssons bar och kök stoppade vakten mig i dörren. De skulle snart stänga så de släppte inte in mer folk. Jahapp... Så fick jag stå utanför och vänta tills Daniel kom ut därifrån. Klockan 2 hade alla kommit ut och då gick de vidare till Oscar. Jag följde med för att ta en öl. Blev danssugen för de hade så bra musik där men jag hade en stickad tröja och en stor väska full med saker så kände att jag inte kunde dansa. Det var trångt på dansgolvet och så kände jag mig ofräsch. Luktade fisk gjorde jag också efter en dag på restaurangen!

Halv 4 kom vi hem. Daniel var full som en kastrull.

Dagen efter sov jag som en stock till klockan 1. Jag tror att jag var ganska trött efter en rekorddag på jobbet + pubafton´+ egen utgång efteråt.
Det ösregnade så vi gjorde inte så mycket. Började packa lite och så var vi bjudna på middag hos Daniels föräldrar i stugan. Daniels bror fyller år idag (GRATTIS!!) så det var en liten födelsedagsmiddag.

På kvällen såg vi Alice i Underlandet. Daniel har inte sett den tidigare. Den var bättre på bio men den är bra. Värd att se!!

Nu håller vi på och packar och städar lägenheten för att bege oss till Umeå och för att sen åka till Finland imorgon!! I finland ska vi vara i 2 veckor. Sen åker vi ner till Åbo för att åka över till Åland en helg! Sen blir det lite besök i Stockholm och Uppsala innan vi beger oss till Ljusne och daniel börjar jobba 12/8.

Söndagen den 1/8 kommer vi att ha förlovningskaffebjudning för alla som har uppvaktat oss och för alla som vill uppvakta oss! :) Inte så lätt att göra det när man aldrig är hemma. :P Så nu har alla chansen. Vi tänkte ha öppet hus mellan klockan 13 och 17-tiden. Välkomna till "Rötji"!!

Nu ska jag fortsätta plocka så vi kommer iväg någongång...


Såhär hoppas jag min semester ska bli!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0