Gatufesten lördag

På lördagen var jag ledig!! Väldigt skönt. Lite sovmorgon iallafall.. :) På fredagens räkfrossa på jobbet lämnade det så mycket räkor över, så jag köpte med mig lite hem. Det blev frukost för Daniel! :)


När vi hade käkat packade vi ihop en väska och drog iväg på bilfärd. Först ut: Birsta och systembolaget! :) När vi kom ut från Systemet såg vi Daniels föräldrars bil. De var och handlade. Vi pratade en stund med dem och sen åkte vi båda ut mot Alnö. Vi åkte ut till stugan (jag, Daniel och Fredrik) där vi blev bjudna på kaffe och så blev det en liten båttur. Skönt förutom när Daniel ville gasa med full gas i de stora vågorna. Efter några timmar åkte vi in mot stan igen, beställde biteline-pizza och gjorde oss iordning. Grabbarna spelade även dator i ett antal timmar. Medan de gjorde det satte jag mig med en bacardi breezer på balkongen och läste nya "Allt om Mat-tidningen". Jag hittade en ny smak av Bacardi Breezer när vi var på systembolaget. "ORANGE". Har ni smakat den? De var okej tyckte jag. ganska lik de andra men jag tycker ändå att både ananas och framförallt lime är godare.


Bacardi Breezer Orange

Vi har även fått våra nya ringar!! Passade på att ta en bild på min när jag hade lite att göra. :)

Vår nya förlovningsring. Slät ring i vitt guld!

Vid 9-tiden drog vi ner på stan. Vi ville se Teddybears (Teddybears Sthlm) spela. De var JÄTTEBRA! Synd bara att publiken var så tråkig. Det var väl för tidigt på kvällen och så kanske många ville se Hoffmaestro som skulle spela klockan 10 på stora scenen. Lite bilder:

De spelade i "björn-huvuden" och kostymer..


När de hade spelat klart satt vi oss i ett öltält och mötte upp Tobbe, en annan kompis till Daniel. Vi hann dricka varsin öl innan det var dags för nästa band! Mustasch. De var också bra! Riktigt drag. Och rolig var han. :) Så trots att jag inte kan så många låtar stog jag och hoppade och dansade till.. :)




När de hade spelat klart drog vi oss mot stora scenen för att sätta oss i ett annat öltält och bara lyssna till Accept som avslutade Gatufesten iår.

Daniel, Tobbe och Fredrik.


När vi hade druckit klart började vi söka oss bortåt. Grabbarna bestämde att vi skulle käka på Kebab city. Jag följde med eftersom jag tänkte att det är bra att få mat i magen när jag skulle jobba dagen efter. Där var det jättelång kö!! Och alla var jättefulla och inte speciellt snabba. Killen i kassan lessnade på att de som var längst fram inte tog sig framåt för att beställa så han vinkade dit mig/oss som han fick ögonkontakt med. Tjejen, vars tur det egentligen var blev sur och frågade vad f_n vi sysslade med och varifrån vi kom. Då svarade killen i kassan att de var bara stog och hängde och att det fanns andra som ville ha mat. Då tystnade hon. Och vi sparade säkert in en halvtimme. :)
Efter nattmaten gick vi hem, efter en omväg via donutskiosken.



Idag har jag jobbat. Jag var väldigt glad att jag mådde bra. Hade inte druckit speciellt mycket så inte därför, men det blev inte så mycket sömn. Och en himla tur var det att jag mådde bra. Så mycket folk som vi hade idag har vi inte haft hittills på hela sommaren!!!!!!

Nej, nu blir det läggdags för mig. Ska jobba imorgon också. Hoppas att Daniel snart kommer hem så att han inte väcker mig precis när jag har somnat. Han är och ser på fotbollsfinalen med grabbarna. jaha.. läste nyss att Spanien vann. GRATTIS!
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0