Svinalängorna


Har precis sett klart denna film och är alldeles rörd. Jag köpte och såg filmen i utbildningssyfte nu men har velat se den sen den kom ut. Den var så gripande och mot slutet satt jag och stortjöt i min ensamhet. I och för sig säger det kanske inte jättemycket eftersom jag ofta gråter till film men den var verkligen gripande, så alla som inte sett den - se den genast!! :) Hoppas jag får ihop något vettigt nu till min uppgift bara. Ska analysera en karaktär eller situation utifrån relevanta begrepp och modeller som har betydelse för hanteringsstrategier vid stressreaktioner. Förutom det ska jag också diskutera min analys utifrån ett folkhälsoperspektiv. Önska mig lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Lycka till!! Jag ville också se den där filmen men det blev inte av förns vi fick en kursuppgift förra terminen. Vi skulle visserligen läsa boken så jag läste den och kompletterade med filmen. Så ett tips, läs boken också tyckte den var ännu bättre. :)P.s. kommer sakna dig på cafét i sommar d.s.

2012-05-23 @ 13:11:11
Postat av: Linda

Tack! Dom verkar gilla filmen/boken i Gävle för kursen jag läser nu är också vid högskolan i Gävle. :) Jo har tänkt läsa boken också nån gång när jag hinner. :)Kommer att sakna er också. Vad tiden går fort...Hann jobba där i 4 år!

2012-05-23 @ 14:00:00
Postat av: Mamma

Lycka till!

2012-05-25 @ 07:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0