Påsklov.

Nu har jag jobbat min sista dag innan påsken. Blev en ganska lång och konstig dag. Tänkte börja lite senare eftersom jag skulle jobba så länge men kände mig stressad över att jag hade mycket att göra så var ändå på jobbet till 8.30 (åkte hemifrån vid 7). Skulle ha 6 besök och hade 3 telefonuppföljningssamtal att ringa + att jag hade en föreläsning för tobaksavvänjningsgruppen på kvällen (kl 17). Det slutade med att jag fick 4 återbud och när min sista patient var sen ringde jag. Patienten hade glömt bort tiden men som tur var så var patienten nära och kunde vara på plats på 5 minuter, så fick ha 2 besök iallafall. :)
Hade ändå fullt upp och fick gjort en del administrativt arbete istället. Föreläsningen gick bra och hemåt började jag åka vid 18.30. Var hemma vid 20-tiden och då fanns det köttsoppa på spisen som stod och väntade på mig. Daniel hade verkligen lyckats och jag tror att det var hans godaste köttsoppa hittills. Kvällen avslutades framför tvn tillsammans med "familjen annorlunda".

Idag är det plugg på schemat. Kanske en promenad också. Ute skiner solen, ännu iallafall. Igår hade vi snöyra i Ljusdal. Knepigt väder. Inne hos oss har björkriset börjat hänga och nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta in nåt nytt innan påsk eller om jag ska strunta i det. Har ju mina fina videkvistar iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0