Spänd av förväntan.

Imorgon ska jag få stå med i operationssalen under en Gastric Bypassoperation (=magsäcksoperation för sjukligt feta personer) och titta på när kirurgerna genomför ingreppet. Ska bli jättespännande. =D Hoppas att jag inte mittiallt upptäcker att jag har skräck för skalpeller och blod eller nåt bara....De kan bli pinsamt! =/

Annars pågår praktiken som förut. Har inte haft några egna patienter men sitter med under de besök som dietisterna har. Har tyvärr varit många avbokningar och uteblivna. Dietisterna som är överhopade med arbete blir lättade men för mig som vill hinna vara med på så många besök som möjligt är det lite frustrerande.
Satt med på hjärtskolan idag, en grupp för personer som drabbats av hjärtsjukdom där de får information av läkare, sjukgymnast, dietist och kurator. Har även suttit med under ett samtal med tolk över telefon idag. Det är väldigt speciellt och kan tyvärr leda till många misstolkningar men det är ju väldigt mycke bättre än att inte ha nån som kan översätta överhuvudtaget.

Nu ska jag ta och lägga mig. Hoppas jag kan sova överhuvudtaget så inte all energi inför morgondagen håller mig vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0