Sista dagen i Hudik.

Nu är mina 4 veckor i Hudiksvall slut. Jag har haft det jättebra. Har verkligen stortrivts på praktikplatsen och jag kunde inte ha fått bättre slutbetyg. :) Veckorna har bara flugit förbi och jag vet inte vart tiden tog vägen. Vad har jag gjort egentligen? Tja, jag har bland annat hunnit se 6 dietisters arbeten. På sjukhuset har jag följt med på kirurgdietistens (både mottagning och avdelning), medicindietistens (både mottagning och avdelning) och barndietistens (både mottagning och avdelning) arbete, jag har haft ett eget patientsamtal och sett en Gastric Bypass-operation, jag har varit på länsdietistträff och på diabetesläger. Dessutom har jag hängt med 2 stycken primärvårdsdietister på hälsocentralen där jag fick ha 3 egna samtal och så har jag följt med kommundietisten och blivit inspirerad och sett vad en kommundietist kan göra. Det var väldigt sorgligt att lämna platsen idag men jag kommer antagligen att åka och hälsa på inom några veckor. :) På måndag börjar 4 spännande veckor hos primärvårsdietisten i Söderhamn. Pratade med henne idag och jag var så hjärtligt välkommen så känner mig väldigt peppad inför måndag morgon.

Nu säger jag tack och godnatt för ikväll (att kliva upp 05.45 varje morgon tär på krafterna, men jag hann se idol och ser framemot hela säsongen i höst. De verkar otroligt talangfulla många av dem)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0