Veckans matsedel i bilder.


Vi började i söndags med Räkgryta serverat med vildris och sallad. Eftersom räkgrytan innehåller vin passade jag på att ta  ett glas till maten när det ändå fanns en öppnad flaska. ;)


I måndags blev det Kycklingsallad. Detta är en gammal bild med grillad kyckling. I måndags stekte vi kycklingbröstfilé som vi serverade till salladen.


I tisdags blev det Blodpudding med stekt bacon, rårörda lingon, rivna morötter, sallad och keso. Detta gick snabbt och enkelt och passade perfekt eftersom vi hade tvättid denna kväll.


I onsdags serverades det Tacopaj hemma hos oss.


I torsdags jobbade jag sent och tog det sena tåget hem. Som tur är har jag en underbar sambo som hade fixat maten tills jag kom hem. Eftersom jag var vrålhungrig hade jag inte tid att ta en bra bild så jag ber om ursäkt över den suddiga kvalitén. Det var iallafall jättegott. :) Daniels egenfångade regnbåge som ugnsbakades och serverades med palsternacks- & potatismos samt romsås. Jag saknade lite grönsaker för att få lite färg på tallriken men det får bli till nästa gång. =)

I fredags hämtade vi pizza från lokala pizzerian (har ingen bild på dom) och eftersom de är de största pizzorna jag nånsin ätit så åt vi ungefär hälften och hade därmed lunchlåda även till lördag. På lördag kväll gjorde jag något som jag aldrig gjort förut....


FLÄSKPANNKAKA. :) Serveras med rårörda lingon eller annan sylt. Kanske en vitkålssallad? Jag har ingen aning om vad traditionen säger. Någon som vet?

Igår gjorde vi även iordning älgsteken. Det blev en tjälknöl. Hoppas att den blivit lyckad. Vi har fortfarande inte skurit i den eller provsmakat. Den ska vi njuta av ikväll tillsammans med grannarna och den ska serveras med potatisgratäng, svampsås, sallad och svartvinbärsgelé.

Nu har vi tömt en hel del ur frysen och kylen och idag är det dags att skapa en ny veckomatsedel. Hmm...undrar vad smaskigt vi ska hitta på till denna vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0