En novemberdag

Var ute på en promenad igår och hade kameran med mig. Kom iväg lite senare än jag tänkt mig. Hade hoppats hinna till älven till solnedgången för att få lite vackra bilder. Tyvärr missade jag den precis och så märkte jag att det inte var så bra ställe att ta solnedgångsbilder vid för träden var så höga. Märkte också att det var väldigt halt på vägarna. Man har ju gått omkring och tänkt hur varmt det är trots att det är November. Tja, även om det är plusgrader i luften så var det lite frost på vissa skuggiga ställen längs vägen.


Är det inte tråkigt att solen försvinner strax efter klockan 3 på dagen?


Funderar på att eventuellt ta in lite tallkvistar i lägenheten till jul.

Eller kanske en liten gran?


Hittade även rödklöver. I Finland fanns sommarblommor kvar i rabatterna också. Vart är världen påväg? Vart har snön tagit vägen? Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att vi får ha barmark så länge. Det är skönt att jag slipper slasket för det är det värsta jag vet samtidigt som jag inte har nån julkänsla alls utan snö. Jag menar det är första advent om 1½ vecka!!! Daniel var faktiskt och plockade upp julpyntet från förrådet häromdagen när han ändå var dit och grävde. Nu gäller det att börja med storstädningen så det är klart till första advent!

Igår när Daniel kom hem från jobbet hade han med sig en liten present till mig.

Lite lösgodis.

Så jag hade en fantastisk kväll igår. Förutom att jag tvättade så tog jag ett varmt bad, läste lite i boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" och åt lösgodis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0