Avslutat moment!

Idag har jag en helt ledig dag!! Eller egentligen skulle jag ha ett seminarium att gå på men jag gjorde bort mitt igår och därför var denna dag frivillig. Gårdagen gav mig inte så mycket och därför valde jag att ta en ledig dag innan nästa moment börjar imorgon.

Detta moment har handlat om magtarmsjukdomar och kostbehandlingar för dessa. Vi har gjort en massa gruppuppgifter, en enskild uppgift där vi gjorde en broshyr om celiaki och så har vi skrivit tenta. Tentan gick sådär. Jag är riktigt orolig för att jag inte kommer att klara av läkardelen (tentan är uppdelad i 2 delar - en läkardel och en kostbehandlingsdel) men jag håller tummarna för att det kommer att gå vägen, och går det inte vägen så finns det en omtenta.

Nästa kurs kommer att handla om kommunikation i kliniskt arbete. Vi kommer att få föreläsningar om hur man för ett professionellt samtal, vi kommer att ha en muntlig tenta där vi blir inspelade när vi håller ett samtal och så kommer vi att ha lite seminarier och en skriftlig tenta. Momentet börjar med 2 dagar och sen är vi lediga en vecka för inläsning. Skönt att det är denna vecka när Daniel kommer upp till Umeå på sportlovet men jag är lite orolig för vilket monsterseminarie vi ska ha på måndag när det krävs en hel veckas inläsning. Jaja, får läsa på mornarna när Daniel tar sovmorgon. ;)

På tal om Daniel så måste jag ju uppmärksamma alla på att min älskling fyllde 30-år igår. Så STORT GRATTIS i efterskott älskling. :)
Tråkigt att man inte kan vara på plats å fira men vi träffades ju i Sundsvall förra helgen (middag med familjen Öhlund + en tur till Ikea) och så kommer han upp i helgen så får vi fira lite då också. :)

Annars har det inte hänt så mycket här. I måndags så skruvade jag och Sabina ihop en MALM-byrå (tog nästan 2 timmar) och tvättade och idag ska jag iväg och träffa en bekant som har lämnat Österbotten för att testa på Umeå-livet. =) Vi ska ta en långlunch på Universitetet och så ska jag ha lite rundvandring. Passar perfekt på min lediga dag.

NJUTER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0