Svenska nationaldagen!

Kom precis hem från stan. Har varit med tusentals andra och firat svenska nationaldagen. Jag gick ner med svärföräldrarna och ställde mig på torget med dem en stund för att kolla på folkdans och lyssna på gosspel. Jag kände mig ändå så pass patriotisk att jag vägrade ta en gratisflagga. ;)
Efter ett tag mötte jag upp Monica och så gick vi en runda genom stan. Vi smakade på mat från 4 olika länder (sushi från Japan, Tapas från Spanien, Kanelbulle, soppa och hälsomuffins med saft från Sverige och ost med marmelad från Italien), gick på loppis och kollade på konstutställning. Efter ett tag gick vi å käkade lunch på sushistället. Vi blev så sugna på sushi efter provsmakningen, dessutom fick vi en rabattkupong så vi fick lite billigare mat. :) Lunchen åt vi längs å-kanten i solen. Det var himla härligt. Varmt och skönt eftersom vinden inte riktigt slapp fram där. Snart blir det tvätt och sen tror jag att det blir en ganska lugn kväll. Vila upp litegrann efter två jobbdagar, som för övrigt har gått riktigt bra (förutom några små missar). Man kommer ganska snabbt tillbaka i gamla vanor! Men jag trivs jättebra så det är bara roligt att vara tillbaka, träffa arbetskompisarna, stammisarna och nya gäster! :)


Lite svensk musik. Det är ju ändå nationaldag. Robyn - call your girlfriend

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0