Gatufesten: Onsdag.

Igår var jag ner på gatufesten igen. Kommer att bli varje dag i veckan faktiskt. Eventuellt lämnar jag hemma ikväll beroende på hur sent jag kommer hem från jobbet. Ikväll var det inget band jag ville se.

Igår mötte jag upp Joanna på stan och så knallade vi omkring. Sen satte vi oss och käkade middag i Invitostält bistro Italiano. Jag åt lax med primörsallad och Joanna tog en pasta. Var okej men ingen höjdare. Man kan väl dock inte förvänta sig så mycket när man äter i ett tält med plastbestick. Sen gick vi till Dalton´stältet och såg på Ständut blakk. Haha, vad bra dom är. Jag fattar inte hur vissa kan vara så kvicktänkta och komma på skämt till publiken.

När dom hade spelat klart gick vi till nästa tält för att sätta oss ner och titta på invigningen och rixfm festival. Där mötte vi upp Monica med sällskap och fick slå oss ner med dom. Det var bra för det hade varit dåligt med sittplatser annar. Skitmycke folk på stan var det. Rixfm-festival var väl sådär. Vi såg eller hörde inte så bra från där vi satt men litegrann ändå. Vissa var bättre än andra. Eric Amarillo med "Om sanningen ska fram" var nästan bäst för där kunde man sjunga med. ;)

Kvällen avslutades med en rundvandring längs området och en Langos.

Idag är det jobb och allsång ikväll. Och som sagt så får vi se om jag orkar ta mig ner på stan eller inte efteråt....


Ett exempel på ett Ständut Blakk-uppträdande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0