..Jul-resumé..

Jag har ju länge lovat nu att jag ska uppdatera här på bloggen hur vår julledighet har varit, men vi har haft så fullt upp hela tiden så jag har inte haft tid att sätta mig ner och gå igenom bilder och skriva om vår julhelg. Men här kommer äntligen julresumén. Jag kommer att skriva lite sammanfattning om vad vi har gjort, lägga upp de få bilder jag har tagit och sen kommer jag att lägga upp lite bilder på våra julklappar också!! :)

Jag har varit på resa sen lucia. Det hela började med en arbetsvecka i Umeå där jag tentapluggade på universitetet. På freddagen åkte jag till Finland och på lördagen var det 50 års fest. Jag har inga bilder fårn 50-års festen eftersom jag var placerad i köket och missade stora delar av festen. Men denna bild har jag snott från systerysters blogg. Två hårt arbetande systrar. ;) Eller denna är tagen i en av våra pauser när vi tog oss ut i festsalen för att hälsa på lite folk!



Det tog några dagar att återhämta oss från festen och det tog ett tag också innan vi hade  städat undan i festlokalen och i hemmet. På måndagen, pappas riktiga födelsedag, blev vi alla kidnappade till internatet i Vörå. Jag hann ta med kameran och fick några dåliga bilder.


kidnappningen och överraskningen


Pappas present (50 st pepparkakor) och jultårtorna de hade bakat till fikat.

Resten av veckan innan julafton fördrevs i ganska lungt tempo med att umgås med nära och kära. Jag var och fikade med några kompisar, blev bjuden på middag av några andra, var barnvakt och satt hemma. Daniel kom på onsdagen och då ökade tempot. Man får väl skylla sig själv när man är hemma för sällan, alla vill träffa en. :)


Jag och Daniel klädde granen hos mamma.


utsikt från mammas balkong på julaftonsmorgonen. -28 grader hade vi som lägst.


Jullunch hos pappa. Sabina och Eric


jullunch hos pappa. Pappa och Daniel


Lätt lunch med kokt potatis, senapssill, morotslåda, kålrotslåda, griljerad skinka m senap, svartvinbärsgelé och tranbärsgelé.


Pappas julgran med julklappar


Efter en mäktig julmiddag hos mamma. Mormor och morfar


Daniel upplevde snarlik paltkoma


Mamma och Freddi


Efterrätten


Jultomten Daniel

Våra julklappar

Ett doftljus i form av en bordslampa


Flera delar till min pentikservis, degskrapa till kitchenaiden och ett kokboksställ i trä.


3 Globalknivar (1 köpte vi själva i mellandagarna)


2 pärlarmband (ett äkta)


Daniel fick skidor, skidstavar, skidskor och handskar


kryddkruka

Träningsskor, träningskläder, salladslunga, kaffebryggare, vattenkokare, ljuslykta, kandelaber, kläder, pengar  m.m. TACK allihopa!! :)

Juldagen firades hemma hos farmor och farfar där släkten samlades som vanligt. Annorlunda detta år var att faster befinner sig i Spanien så hon närvarade inte.
Juldagen hos farmor och farfar
Hem åkte vi på måndagkväll och natten spenderades i Umeå.

hemresa med RG-line

Dagen efter körde vi söderut med en omväg via Daniels mormor och morfar. Vi önskade god fortsättning, drack en kopp kaffe och tackade för julklappen innan vi åkte vidare. Nästa stopp var i Sundsvall där vi käkade middag innan vi åkte hem till Ljusne. I Ljusne spenderades natten innan vi åkte söderut med tåg för att fira nyår i Göteborg, men det är en helt annan historia!! :)




Kommentarer
Postat av: Saara

Men Linda du ha ju faktist hittat din egen klonade prins daniel (syftar på jultomts-daniel-bilden :). Trevligt med bilder! Kram på dig!

2011-01-04 @ 20:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0