Strålande sol men usch så kallt!

Har precis kommit hem från skolan. När man sitter inomhus och tittar ut genom fönstret så längtar man verkligen ut i solen för att njuta av de varma strålarna. Vilket lurendrejeri. När man går ute vill man bara in igen. Usch så kallt det blåser. Man får väl kanske skylla sig själv som inte klär på sig täckbyxor på morgonen men så lurad man kan känna sig... 

Har varit i skolan idag och gjort bort 2 grupparbeten. Det första var att vi skulle lösa ett etiskt dilemma med hjälp av en analysmodell. Det andra vi gjorde var att vi skrev ihop en powerpoint presentation till en redovisning som vi har efter tentan om 2 veckor. Jag kan knappt förstå att det bara är två veckor kvar till tentan. Vart har tiden tagit vägen?? Känns som att man inte riktigt har hunnit med så mycket.

I helgen blir det inget pluggat heller. Ja förutsatt att Daniel tar sig upp. Just nu ligger han hemma från jobbet däckad i någon envis förkylning. Vi får se vad testresultaten visar, om de hittar något fel på honom. Hoppas det är någon bakterieinfektion som han kan få antibiotika mot så han är pigg till fredag. :) 

Att äta glutenfritt har gått bra än så länge. Ett av problemen jag har stött på är om man skulle vilja ha en fika till sitt kaffe på skolan. Det finns inte skyltat vad de olika bakverken innehåller och det står inte nån innehållsförteckning till godisbitarna heller. Hittills har jag hållit mig till frukt förutom igår när jag delade en chokladboll med M. Men jag ansåg att jag kunde äta chokladbollen eftersom den antagligen är glutenfri (om ej gjord på rena havregryn). Det är en lärorik uppgift när man får se hur jobbigt det kan vara att ha diagnosen Celiaki. Hur lätt det är att välja att fuska istället för att vara en "jobbig" kund som frågar om vad allt innehåller. Så borde det inte få vara....

Nu ska jag sätta mig och förbereda mitt sista kostsamtal eller kanske renskriva lite föreläsningsanteckningar!? Ja det finns att göra här i Umeå...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0