Glutenfritt

I tre dagar kommer jag att leva glutenfritt. Det är en uppgift vi har från skolan. Igår bakade vi glutenfritt bröd hela eftermiddagen och så fick vi ta med oss lite hem. Dessutom har jag köpt glutenfri pasta. I övrigt ska jag bara undvika livsmedel som innehåller gluten och äta naturligt glutenfritt, exempelvis potatis, ris och quinoa. Jag tror inte att det kommer att vara speciellt svårt att hålla sig till kosten. Det svåra kommer att bli att läsa på alla förpackningar av såser etc som man har i kylskåpet. Tydligen kan livsmedelsföretagen smyga in gluten lite varsomhelst, till och med i chilinötter!! I morse käkade jag glutenfria smörgåsar med smör och skinka + en banan, ett glas mjölk och kaffe. Till lunch blev det linsbiffar med lingonsylt och potatismos. Ikväll tror jag att det ska bli glutenfripasta med räkor.

Önska mig lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0