Roadtrip.

Var på ett litet äventyr igår. Daniels bror ringde å frågade om vi ville upp till Umeå någonting och om vi samtidigt kunde hjälpa honom med en grej. Vi tackade ja eftersom jag blev ledig igår. Vi började vårt äventyr klockan 11 på förmiddagen genom att vi blev upplockade vid lägenheten. Vi åkte ut till Timrå för att hämta en släpkärra och sen bar det iväg norrut. När vi kommit förbi Ö-vik ungefär kom jag på att ju hade lånat ut min lägenhetsnyckel förut och när jag fick tillbaka den hade jag int lagt den på nyckelknippan direkt. Och mycket riktigt så låg lägenhetsnyckeln i Sundsvall, och inte i min väska på min nyckelknippa där den alltid ligger, varför jag antog att jag hade nyckeln med mig när jag hade nyckelknippan med mig. Började ringa runt efter mina reservnycklar. Ringde Sabina och frågade om hon skulle "råka" vara i Umeå.. "Vaför sku ja va he?" - var svaret jag fick. Ringde till kusin Anna som har vår reservnyckel. Hon svarade och berättade att hon var i Frankrike med familjen. Jag frågade om Annas kompis som har deras reservnyckel var i Umeå men hon hade åkt till Finland i fredags. Otur! Jaja. Jag önskade henne en trevlig semester och funderade vidare. Började kolla efter kvartersvärdens telefonnummer på Internet. Denna gång var jag otroligt glad över att Daniel har Internet på sin telefon. Ringde honom och frågade vad jag skulle göra. Som tur är har jag en väldigt medgörlig kvartersvärd, så han kom och öppnade åt oss och sen kom han och låste igen efter oss när han slutade för dagen. Så vi fick en timme på oss att bära ut möbler och flyttlådor. Fick med en hel del iallafall.
Sen åkte vi vidare till Sävar där Micke skulle kolla på en snöskoter. Det blev affär och på hemvägen hade vi full släpkärra och full bil. Hemma var vi vid 11-tiden på kvällen.
Blir kanske att skaffa snöskoterkörkort i vinter nu då.....? ;)

Idag har Daniel dragit iväg till Gimån igen för fiske med Jocke. De ska stanna över natten.
För min del blir det jobb nu! Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0