Loppisfynd.

Idag googlade jag loppisar/secondhandaffärer i Söderhamn och fick upp att det faktiskt finns en röda korset-affär här i Ljusne. Blev shockad och glad och tog på mig skorna och promenderade iväg. Att vädret var fantastiskt gjorde inte saken sämre.

Vi ska ha 70-80-tals tema på vår personalfest i höst och jag letar alltså efter kläder till denna personalfest. Vill inte lägga ut så mycket pengar på utstyrseln men vill ju hitta något roligt. Så jag gick till kupan i hopp om att hitta några fynd. När jag klev in genom dörren trodde jag att jag hade kommit fel eller att det inte var en affär utan ett café som röda korset drev där för jag klev mitt in i ett s.k. "Marthamöte". Där satt 7-8 pensionerade kvinnor och drack kaffe och pratade för fulla muggar. Alla stirrade på mig när jag klev in. Som tur var såg jag att bakom dem fanns hyllor med böcker och porslin så jag smet snabbt in i butiken.
Några klädfynd blev det inte. Hittade varken nåt i min smak eller något som jag ansåg som 70-80tals partykläder. Däremot hittade jag ett Monopol-spel och en film (Charlie Wilson´s War). Köpte båda och slutsumman blev hela 20 kronor. Det kallar jag för fynd! ;)

Nu har jag tvättat några maskiner med kläder och så sitter jag och Daniel och spelar dator tillsammans. Trodde aldrig det skulle hända men bättre det än att sitta ensam och se på något dåligt tv-program. Så känns det idag iallafall.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0