En sammanfattning av dagen

Nu har vi snart klarat av ännu en fullspäckad dag och imorgon är mina 5 dagar i Umeå över. Vi började vår dag med att knalla till Ålidhem för att fylla på busskortet. Sabina har redan lyckats spränga framdäcket på sin cykel så vi kunde inte cykla som planerat. Hoppas hon hittar någon kunnig kompis som kan hjälpa henne byta. =) Från Ålidhem tog vi sen bussen ner på stan. Vi började med banken men hon fick inte öppna ett bankkonto utan svenskt personnummer, eller han rekommenderade henne att skaffa svenskt personnummer innan hon ska skaffa bankkonto eftersom det skulle underlätta. Jahapp, så då gick vi vidare mot Skatteverket. Där var det massor med folk så vi fick vänta ett tag. Vi var inte ensamma om vårt ärende. Men det gick ganska smidigt när vi väl fick hjälp. Det tråkiga är att det skulle dröja upp till 3 veckor eftersom det är så många som flyttar nu!
Nästa ärende blev Telia och att skaffa svenskt telefonnummer. Där var det också mycket folk och vi fick vänta igen. När vi väl kom fram till disken så fanns det massor med alternativ och S hade lite svårt att bestämma sig. Men nu är hon utrustad med ett svenskt telefonnummer så nu får ni kontakta henne (ex. finska numret, mail, FB) om ni vill ha numret. :D
Vi gick och käkade lunch på Barista. Sabina tog pasta bolognese och jag tog kycklingquesadillas.


I lunchen ingick en valfri varm dryck så jag tog en kaffelatté och sabina tog en chailatté.

Efter lunchen blev det att gå till bussen direkt så att Sabina inte skulle missa sin föreläsning. Själv gick jag via UB och lånade en bok och slog mig ner i Lindellhallen för att läsa och vänta på Madde och Mikaela. De var fort klara så de mötte upp mig i Lindellhallen. Vi tog en kaffe innan vi begav oss mot blodgivningen. Allt gick bra och denna gång tog jag en skål. Så nu har jag några muggar och en skål i min samling.



Sabina hittade mig vid blodgivningen när vi fikade efteråt och vi tog sällskap hem. Vi gick via Medicinska biblioteket och hon och Erik lånade varsin bok. Sedan fick vi skjuts via affären och hem. Hemma blev det lyxmiddag ikväll. Jag hittade några bitar oxfilé i frysen som började bli lite gamla. Så vi gjorde oxfilé med trattkantarellsås och ugnsrostade rotfrukter. JÄTTEGOTT!! Kanske ingen vanlig studentmat men denna gång blev det billigt eftersom vi hade det mesta. Det enda vi köpte var rotfrukter, och dem är det säsong för nu!!



Nu blir det Iksu!! Jag ska cykla och Sabina ska springa dit. Och där blir det ett pass Bodybalance och sen cykling/löpning hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0