Inte min dag.

Nu har jag landat i Umeå efter en riktigt jobbig helg.
Lördagen var verkligen inte min dag. Dagen började med att jag klev upp tidigt för att packa och göra mig iordning (sista minuten som vanligt). Men vi var klara och åkte iväg i god tid eftersom vi skulle åka via Konsum för att hämta ut min tågbiljett. När vi kom till Konsum så fanns där ingen biljett att skriva ut. Jag kände en lättare panikkänsla och kom på att jag hade fått en biljett skickad till min e-mail och började fundera om det var på grund av den som det inte fanns någon biljett att skriva ut på Konsum.
Panikkänslan steg när jag kom på att vi inte har någon skrivare utan den finns i Umeå.
Det slutade med att Daniel fick i ilfart åka hem efter skolnycklarna medan jag sprang till uttagsautomaten för att ta ut pengar (så att jag skulle kunna köpa en ny biljett på tåget om det inte skulle funka).
Jag sprang till skolan och mötte upp Daniel. Han fick avlarma skolan och så printade vi ut biljetten.
Till tåghållplatsen kom vi med 5 minuter tillgodo. Pust!!

Tågresan gick bra men när jag försökte kontakta Bodil så visade det sig att hon hade fått ändrade planer och hann inte träffa mig. Det var tråkigt... :(
Jag ringde även en kompis från när jag läste till HK-lärare som bor i Stockholm men han skulle plocka svamp med sin bror. Så jag kom till Stockholm, låste in mina 2 väskor och gick runt på stan. Jag kunde inte shoppa någonting för mina väskor var redan fulla och jag skulle ju bära runt på allt via Viking-Line, österbotten, RG-line, Umeå och bussen ner till Ljusne.

Som tur var så hade Mathias ingen tur med svampen så han kom tillbaka till stan till 4-tiden och jag hann ta en fika med honom. Jag beslutade mig för att fördriva lite av tiden före med att promenera till Slussen där vi skulle träffas så jag gick via Drottninggatan, Gamla Stan och till Slussen. Det var fantastiskt fint väder och jag tog några vackra bilder med min gamla lilla kamera. =)




Efter en mycket trevlig fikastund tog jag tunnelbanan tillbaka till T-centralen och därifrån gick jag till Intercity. Från Intercity hämtade jag mina väskor som jag hade låst in och sedan tog jag en transfer-buss till hamnen. Där mötte jag upp 25-manna gänget, fick hyttnyckel och trängdes med en massa orienterare i vänthallen där alla försökte komma först ombord på båten. ;) Vi käkade buffé hela gänget på båten och stämningen var på topp. Det pratades, skrattades och sjöngs (både snapsvisor och barnsånger). På båten hade jag sett framemot att träffa Annelie och Saara eftersom jag hade fått höra att vi skulle åka samma båt men trots försök att nå dem på telefon så misslyckades även det. :( Trevligt hade jag ändå tillsammans med systeryster och hennes vänner och kvällen slutade ganska tidigt (klockan 1 på natten). Dock sov jag väldigt dåligt för vi hade otroligt varmt i hytten.
Morgonen började klockan 6 och då var det bara att bege sig från hytten.
En tung bussresa med mycket program fortsatte dagen med och till Vasa kom vi ungefär vid 1-tiden. Vi käkade lunch vid Rosso och sen åkte vi till Malax för att överraska Fammo som firar 80 år snart. Hon ska resa bort på sin födelsedag så vi bestämde oss för att ha en liten överraskningsfest innan de åkte. Det var egentligen därför jag åkte på denna tunga resa överhuvudtaget!

Hon blev väldigt överraskad och mycket glad när hon såg mig och Sabina som hade kommit ända från Sverige. Det var kul att se. Faster hade köpt allt fika och fixat med presenten. Fammo fick en digitalkamera!! =) Så nu hoppas vi på massor av fina bilder från Grekland!

 
Fyra generationer. Fammo, Faster, Kusin och kusinbarnen.


Jag och flickorna försökte ta bild på oss själva. =)

Söndagen avslutades med avfärd mot båten via ett apotek för att köpa sjösjukepiller. Det blåste fruktansvärt mycket och RG-line är inte den mest stabila båten i vågorna. Sabina sov hela resan medan jag fördrev tiden med att titta på två filmer: Forrest Gump och Everybody´s fine. Båda mycket bra filmer.
Vi blev en timme försenade på grund av den hårda blåsten och i lägenheten var vi ungefär vid 1-tiden.

Måste jag säga att jag är ganska trött och sliten idag?? Ikväll blir en tidig kväll med lite sovmorgon imorgon.

 


Kommentarer
Postat av: Anka

Halloj! Ja had totalt missa att du va me på båtin ja! Va synd, sku verkligen ha vuri rolit att träffas! Vi va annårs ganska pensionär-aktåt vi. Vi åt, satt i baren en stånd å jick sedan å sov.



Du had iallafall en spännand räis ti Stockholm! :)

2010-10-11 @ 18:21:40
URL: http://anka.bloggsida.se
Postat av: sabsa

Vi kom ju inte ens först ombord på båten ju:( Jag va ju bara 5e pers ombord ;D

2010-10-13 @ 21:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0