Låttips: Petter - Stockholm i mitt hjärta

 

Det går ju ett program på tv 4 nu på lördagskvällarna. Programmet heter "Så mycket bättre" och handlar om svenska musiker som umgås och tolkar varandras låtar. Jag har inte följt det men jag såg reprisen av första programmet och föll för låten ovan. Det är Petter som har gjort om Lasse Berghagens låt Stockholm i mitt hjärta. Jag tycker att det är en fantastisk cover. Orsaken till att jag lägger ut klippet först nu är att jag hittade låten på Spotify, och den ligger nu i min spellista. =) Vill du lyssna på låten på Spotify klicka HÄR!


Han har även gjort andra bra covers under programmet men jag valde att publicera denna eftersom det var den första jag hörde. En annan som gör succé under programmet med sina tolkningar är artisten September. Som exempel har jag hennes tolkning av Teddybjörnen Fredriksson som hon uppträdde med i premiärprogrammet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0