Dörrkransföljetång avslutning.

 

Igår fortsatte vi vår julstädning. Igår var det dags för sovrummet. Det tog tid att sortera alla papper som man bara låter ligga.. Varför är man inte mera ordningsam?

Vid 3-tiden åkte vi iväg mot shopping. Det var julmarknad i Ljusne som vi tänkte åka förbi och titta på. Vi åkte genom Ljusne centrum i snöstormen och såg typ 5 stånd. Vi tyckte inte att det var värt att svänga förbi och titta utan åkte mot stan istället. Daniel påstod att de hade julmarknad där också! När vi kom till stan var det alldeles dött och alla affärer hade stängt. Typiskt! Jag som skulle ha tag i ett sidenband till min dörrkrans. Så vi åkte iväg mot E-center och för första gången i mitt liv gick vi in på DollarStore. Där hittade jag ett Sidenband och lite annat smått och gott. Vi åkte via ÖB där vi handlade Saffran och en massa julgodis och så via Ica. Där hade vi en förhandling om julskinka. Daniel har velat köpa julskinka sen midsommar. Eller helgskinka som det kallas i affären då. Förhandlingen började på 5,4 kilo och avslutades på 1,3kg. Jag tyckte att han fick köpa och tillaga en nu när det är första advent. Så igår griljerade han en skinka medan jag rörde ihop deg till skurna pepparkakor.

 

Jag gjorde även klart min dörrkrans, Äntligen!! Så nu hänger den vackert på ytterdörren. Det var inte speciellt svårt men det är tidskrävande och tålamodskrävande. Det gör också ganska ont i händerna av granriset när det sticks. Så vad tycker ni om slutresultatet?? För mycket, för lite eller alldeles perfekt? ;)

 

Jag har bundit rosetten själv av ett rött sidenband och bindtråd. Dekorationen är gjord av torkade apelsinskivor och kanelstång. Själv är jag jättenöjd. :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den e jättefin

2010-11-28 @ 13:44:06
Postat av: Elina

Jättefin! :-)

2010-11-28 @ 16:19:44
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Micke

Verkar fin. Var själv ute och högg en utejulgran i dag, fixade ljusserien (ett ljus sönder, tog en stund att ta reda på vilket) och satte advenstljusstaken i vardagsrummet. Lite lillajulstämning i alla fall. Avundsjuk på snön. Här är bara kallt , -20... (brrrr...)

2010-11-28 @ 17:02:06
Postat av: Linda

Kul att ni gillar den! =)



Brr, -20 grader och ingen snö låter inte så trevligt! Här har vi massor av snö och cirka -5 grader men det blåser ganska kyliga vindar.

2010-11-28 @ 18:58:42
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0