Eurovision SongContest

Ja, så var ännu en tävling över. Jag har inte följt med så noga iår. Jag tycker att det börjar bli för utdraget. Man orkar inte följa med alla deltävlingar, semifinaler, andra chanser och finaler.
Hur som haver, satt jag med Daniels mamma och såg semifinal nr 2 i torsdags. Det var så många ballader. Säkert fina låtar och när jag hör dem igen kommer jag säkert säga "Vilken fin låt, vem är det här?" Men de försvann i mängden allihopa. Ett bidrag som stack ut var turkiet. =) Jag gillade deras annorlunda låt, det var lite fart på den jämfört med alla vackra och mindre vackra ballader!


/>

Jag såg även alla bidrag i Finalen under lördagen. Några bidrag som jag tänkte kommentera är:
Moldaviens bidrag, som var lustigt tack vare en luftljuckande trumpetspelare. =)
Belgiens ballad, där jag tyckte att killen som sjöng påminner om John Mayer. Skön sång som man kanske kommer att höra i framtiden.
Och Serbien, haha, vars sångare liknar en äldre Emil i Lönneberga. =)
Vitryssland hade t.o.m fått med sig Robert Wells på scenen. Jag undrar hur han egentligen tänkte... låten var inte bra och sångarna kunde inte sjunga.
Ukrainas låt var också lite speciell. En ensam tjej som sjöng kraftfullt. Jag tror hon försökte efterlikna Pink. Okej låt, men ingen schlager.
Rumäniens låt blev bättre andra gången jag hörde den. Jag är imponerad över tjejens höga toner.
Och sist men inte minst, Frankrike, vars låt kanske blir en sommarplåga iår!?!?

Min favorit var Tyskland, som även gick och vann!! =) Jag gillade hennes charmiga låt, hennes charmiga sätt och att hon var så ny i branshen. Kul att det kommer lite nya förmågor. :)
Hittade hennes album på Spotify. Ta och lyssna in det!! Lena - My Cassette Player

Och de flesta har säkert hört vinnarlåten, även om man inte såg finalen gick den på nyheterna dagen efter!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0