Kocken Linda

Igår gjorde jag min första heldag som kock på jobbet. Normalt jobbar jag som servitris där, eller det har jag gjort de två tidigare åren jag har jobbat ute i Juniskär. Men iår kommer jag att varva jobbet och min befattning är därför kock/servitris. Det är skönt med omväxling och jag gillar verkligen båda befattningarna. Jag älskar att vara ute bland folk och prata med alla trevliga människor. Tyvärr är ju inte alla så trevliga och ibland tror jag verkligen att vissa bara är där för att klaga. Vissa människor måste klaga på någonting och finns det inget annat fel så är det att vattnet kostar (vilket är fruktansvärt). Oftast klagar folk på väntetid, men vad kan de vänta sig när det är fullsatt (=cirka 60 platser inne och cirka 66 + 25 platser ute) och det bara är 2 kockar i köket?? DET TAR TID!! Därför är det ibland skönt att gömma sig i köket och slippa tjurskallarna. Och dessutom får jag laga mat!! =)
Gårdagen var lugn, vilket var skönt så kunde jag lära mig i lugn och ro. Det tråkiga när det är lugnt är ju att alla rätter inte beställdes, men får ta det som det kommer. Det blir ju också lätt långtråkigt om man inte har att göra så varje beställning gjordes med omsorg och lite extra tid bara för att ha något att göra... ;)

Nu tillbaka till jobbet! Tunga dagar vi har; 10.30-22.00 idag (åker från stan 9.30 med buss..).


Härlig bild från förra året (tror jag). Daniel och jag påväg ut på fisketur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0