Jag lever..

Jag överlevde.. Pubaftonen alltså! Och utan värre incidenter... Jag tappade ingen flaska t.ex som jag gjorde för två år sedan. Jäklar vilken smäll det blev då. Det blev knäpptyst vid bardisken, och där är det säkert 120 decibel annars... ;) Öl och glassplitter flög över hela golvet... Inte så kul!
Kvällen flöt på ganska bra.... Det var som vanligt,, lugnt från början, synd om bandet som började spela lite efter 9 när det var lite folk där men sen blev det packat! Fullt med fulla människor vid bardisken mellan 22-24...
Vi fick besök av 20-25 pirater också.... :P  2 gubbar var via cafét och käkade lunch på dagen. Då förvarnade de mig om att de skulle komma..... Den ene skulle bara ha guldmynt,, och visst hade han det!! =) En påse full med tior.... haha!
Skönt iallafall att de inte var så stökiga vid bardisken som de utlovade och som chefen sa att de hade varit tidgare år när de kommit. Det enda som de försökte göra var att bära iväg mig över axeln, men jag blev räddad av att jag hade öl i handen! :)
Men jäklar vad varmt det var igår... Jag höll på att rinna bort bakom bardisken... Och, när vi stängde igen baren klockan 12 och man skulle gå ut och svalka sig så svalkade det nästan ingenting och det var MASSOR med mygg. När vi körde hemåt sen förstod jag varför det inte svalkade. Det var 24 grader trots att det var mitt i natten!!

Idag blir det jobb igen! På mätaren i skuggan står det 26,5 grader, nu klockan 9 på morgonen! Tur att vi stänger igen klockan 8 idag. Lite kortare dag. Kan man behöva efter 6 timmars sömn och en 14½ timmars arbetsdag.

Nu blir det att ösa in mera kaffe för att piggna till och sen iväg till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0