Snart är sommaren slut...

Nu har jag jobbat min nästsista dag i sommar. Sista dagen blir på lördag, lysnatta och liveuppträdande med Alex & Mepen står då på schemat.. Men det betyder alltså att jag har 5 dagar ledigt. Chefen beslutade att ha stängt i veckan p.g.a att det har varit så lugnt nu i helgen och i förra veckan. Igår var det lite mera folk, men det blev inte direkt stressigt!

Först ska jag på stan och möta upp Monica för en lunch. Kanske blir lite shopping också om jag känner sug efter det. Sen blir det att jag tar tåg ner till Ljusne för att umgås med Daniel och för att hjälpa till att få ordning på flyttröran som blev när vi flyttade förra helgen. På tal om det så har jag glömt att skriva ett inlägg om flytten. Det kommer snart, med lite bilder också!! :)

Har också glömt att berätta om vår oroliga natt, natten mellan fredag och lördag. Vid 2-tiden på natten ringde telefonen. Yrvaken som man blir fattar man inte riktigt vad som händer... Det tar några signaler innan man uppfattar att det ringer och sen var min första tanke, "Vem fan ringer mitt i natten". Jag hann inte svara och det hann inte Marit eller Tommy heller tydligen för strax efter började det ringa igen. Då hade jag hunnit piggna till och listat ut att det var på hem-telefonen det ringde. Då slog tanken mig "Det måste ha hänt nåt för vem skulle annars ringa mitt i natten?". Jag sprang upp men de var snabbare för det hann bara gå 2 signaler. Jag la mig igen och somnade men sov otroligt oroligt. Vaknade varje timme och trodde att jag skulle upp. När jag klev upp frågade de om jag hade haft en orolig natt? Ja svarade jag, jag hade sovit dåligt och vem var det som ringde? Då var det en kompis till Daniels lillebror som ringde från sjukhuset. De hade krockat med motorcyklarna och Micke hade brytit benet svårt och låg på IVA.
Så Marit och Tommy har haft en fullspäckad helg. Själv har jag jobbat och inte haft möjlighet att åka och besöka honom. Får bli nästa helg när Daniel är med. Om han fortfarande ligger kvar då. Men det finns en risk för det tyvärr. (Han fick en notis i tidningen också. Läs här.)

Nu ska jag göra mig iordning för att gå ner mot stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0