Semesterresa: Uppsala

Det började bli så långt det förra inlägget om Åland så tänkte att jag är tvungen att bryta och göra ett nytt inlägg så folk orkar läsa. :) Även om det var många bilder!
Båtresan från Eckerö till Grisslehamn tog bara två timmar. Och solen sken så det var en mycket behaglig resa. Vi började med att leta oss ett bord i en av alla cafeterior och så drack vi lite kaffe. Efter det gick vi ut på däck och njöt av solen en liten stund. HÄRLIGT!

Sen fick Daniel så varmt som envisades att sitta i sin tjocktröja, så då gick vi in och inspekterade tax-freen. Jag köpte ett par örhängen och så köpte vi lite godis. Och Daniel köpte snus. Han fick inte köpa det när vi åkte mellan Åbo och Åland, de säljer bara på svenskt territorium. Sen spelade vi lite på automaterna och denna gång hade vi mer tur. Vi gick 100kr med vinst. Jag tyckte att vi borde ta ut nu innan vi har spelat bort alltihopa. Daniel gick med på det men vi ångrade oss båda när det kom ut 100 stycken 1-kronorsmynt.


När vi gick ner till bilen såg jag denna vits målad på väggen. =D Så dålig men så roligt att de har målat det på väggen så var tvungen att ta en bild. :)

När vi körde av båten och genom Grisslehamn satt jag och njöt av utsikten. Så mysiga områden och vackra hus. Dock kom det några oroväckande mörka moln när vi hade kört en bit.

Och mycket riktigt.. Inte långt efter såg det ut såhär trots att vinderutetorkarna gick för fullt!


Men vi anlände säkert till Uppsala och vi hann bara gå en promenad på 10 minuter så kom Fredrik hem från jobbet. Vi bar in sakerna, drack en kopp kaffe, kollade internet och sen ringde vi och beställde middag. 2x30 bitars sushi. MUMS!

hungrig man.

detta var något nytt som vi inte hade testat tidigare. Bläckfisk! Den ser lite läskig ut.

Vi åt upp allt utom en bit och sen slängde vi oss i soffan och ångrade att vi hade ätit så mycket. Jag läste aftonbladet och grabbarna spelade en timme och sen kollade vi på tv. När Helena kom hem vid halv 11 blev det läggdags och så sa vi hejdå eftersom de skulle upp före 6 på morgonen. Vi sov till 8, duschade, slängde in nycklarna genom brevinkastet (vi sov i ett extra rum nere i källaren) och gick ner på stan. Vi gick för att käka hotellfrukost. Tyvärr blev vi besvikna. 95 kronor och dåligt utbud! Nåja vi blev mätta iallafall.
Vi gick en sväng på stan för att sen styra kosan mot Ljusne. Hem ljuva hem tyckte Daniel.
Hemma möttes vi av detta regnoväder.


Nej, nu får det vara slutbloggat för min del för i förmiddag. Solen skiner så jag ska klä på mig och ta en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0