Inception



Vi har även hunnit vara på bio under vår vistelse i Österbotten. Filmen som valdes var Inception. Det är Leonardo di Caprios nya film. Jag hade inte så stora förväntningar. Det enda jag hade sett och hört om den var trailern jag såg av den senast vi var på bio. Då fattade jag ingenting. =)
Vi begav oss, ett ganska stort gäng mot bion i Vasa. Det var jag, Daniel, Eirik, Mats, Marina och Youness. Jag vet inte när jag senast har varit på bio i Vasa men det hade iallafall ändrat otroligt mycket. Nya salar har byggt och det har skett renoveringar. Det var riktigt fräscht att gå in i biografen, vilket är ganska ovanligt tycker jag!
Vi var även lite småsura innan filmen började eftersom vi fick höra att filmen bara ska visas med finsk text! Nåjaa tänkte vi,, vi kan ju engelska. Sen när vi kom och skulle betala biljetterna, funkade inte svenska VISA-kort. Diskriminering tyckte vi!
Filmen var tung, man fick koncentrera sig för att inte missa detaljer och ändå hade man svårt att hänga med. Men innan filmen var slut föll bitarna på plats och slutbetyget blev högt! Till och med Eirik, som såg den för andra gången var lyrisk! Citat: "Jag förstod minst 3 saker denna gång som jag missade första gången"
Filmen är absolut sevärd och att se den på bio ger säkert extra effekt, för det var många häftiga scener i filmen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0