Utflykterna - The Big Buddha

Under de två veckor som vi befann oss på Phuket i Thailand gjorde vi en hel del utflykter.

The Big Buddha
Ett måste var att besöka "The big buddha" uppe på berget. För att lättast ta sig dit, enligt de erfarna, var att åka moppe (vespa, skoter vad man vill kalla det...). Jag var livrädd. :)
Men på med hjälmen och bege sig ut i traffiken. Som tur var så körde mamma och Freddi medan jag och Daniel bara var passagerare. Resan tog kanske en halvtimme men jag höll i mig hårt!! På vissa ställen var det otroligt brant, på andra 90 graders kurvor. De värsta var när det var otroligt brant och en 90 graders kurva. =)

Upp tog vi oss iallafall. Här kommer lite bilder. :)



Den är under arbete och ingen vet när den kommer att bli klar. Tydligen är alla pengar som används gåvor så det kan ta hur lång tid som helst. :) Vi skänkte lite pengar när vi köpte en platta som vi fick skriva en "hälsning" på.



En liten mindre guldfärgad Buddha bredvid.





Kungaparet finns på bild överallt. Tydligen är det lag på att alla måste ha bild på dem! :)



Det var säkrast att ha hjälmen på. =) Här har vi stannat till en bit nedanför Buddha. Stranden är Karon Beach där vårt hotell låg.


Jag hade förväntat mig mer av "The Big Buddha" men jag är ändå nöjd över att ha sett den. Jag tror den blir mäktig när den är klar och redan nu syns den från olika håll på ön. Och så överlevde jag en mopedtur upp i bergen... ; ) Förhoppningsvis har jag och Daniel fått en massa "Good Luck" också eftersom att donera en sten med "Hälsningen" skulle tydligen ge massa tur. (vilket även en massa annat gör i Thailand)...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0