The Messenger

Ja igår var det filmkväll hemma hos mig. Vi hade köpt ostbågar och vindruvor som vi avnjöt under filmen. Filmen som vi hyrde heter The messenger eller Afterwards enligt Imdb. Så här står det på baksidan av filmen:

"John Malkovich är Budbäraren - en man med förmågan att se vem som ska dö. New York-advokaten Nathan del Amico har länge försökt fly sitt tragiska förflutna, tills den mystiska budbäraren dyker upp på hans kontor. Han kommer för att hjälpa de som är märkta av döden att ordna upp sina liv innan det är för sent. Men när Nathan vägrar tro honom börjar skrämmande saker att inträffa."

Som jag skrev igår var det svårt att hitta någon information och recensioner om denna film. Men vi såg den och hade inga förväntningar. Den var hemsk och skrämmande. Man började fundera hur det skulle vara om någon kom och berättade såna saker för en själv. Hur skulle man reagera? Filmen slutade konstigt, vi hade gärna fortsatt se. Men överlag tyckte jag att de var bra. Den var konstig, hemsk, mystisk och tog oväntade vändningar men överlag var det en bra och spännande film. Spännande men ändå seg!

Jag vet inte om jag ska rekommendera den. Gillar man lite mystiska filmer tror jag man gillar denhär också. :)
Den fick en iallafall att tänka efter och budskapet var "Lev livet idag för imorgon kan det vara för sent!"


Kommentarer
Postat av: madde

malkovich gör bara konstiga filmer dvs. helt underbara!! se jag tittade in här iaf =)! kram på dig

2010-04-26 @ 16:29:01
Postat av: Linda

Haha.. ja det kanske är en film för dig! Har du sett den? Kram på dig med och kul att du spanar in vad som händer i mitt liv... =)

2010-04-26 @ 16:30:36
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0