Helgen.

Nu var det otroligt länge sen jag skrev om vad vi sysslar med om dagarna. :) Vi lever fortfarande! I fredags var jag så trött efter jobbet så vi beställde pizza med hemleverans till middag. När vi hade plockat undan efter oss och jag la mig ner i soffan med en kopp kaffe måste jag ha somnat nästan på en gång. Jag vaknade till strax efter klockan 20, tittade på Idol och sen flyttade jag mig till sängen. 
 
På lördag fick jag faktiskt sova till kl 8.30. Okej jag vaknade till vid 6-tiden men kunde för en gångs skull somna om. Jag åt frukost och sen gick jag och Memphis ut på en nästan 2h lång promenad. Själva promenerandet var inte 2h utan vi stannade till och busade, drack vatten och borstade igenom pälsen också. Tänkte gå och träna en sväng till kennelklubben också men där var grindarna borta av någon anledning så vi fick gå vidare till Memphis stora besvikelse. 
 
 
 
När vi kom tillbaka väckte vi husse, duschade och åt lunch innan vi allihopa drog till skärså på höstmarknad. Det var inte så många olika stånd att titta på men vädret var kanon och det är så mysigt där ute. Jag köpte med mig lite varmrökt pepparlax från skärså rökeri, rapsolja från flor och brända mandlar från alnö, sundsvall. På hemvägen stannade vi till hemma hos min kollega Helena som bjöd på en kopp kaffe på deras fina veranda. Så varmt och skönt i solen! Memphis som varit där förut sprang genast runt och letade efter katterna som han vet ska finnas där. ;)
 
Till middag blev det pepparlax på knäckebröd med creme fraiche och stenbitsrom. Mums!
 
Idag blir det fullt upp hela dagen för min del. Jag ska jobba med att uppdatera medlemsbladet till bostadsrättsföreningen, tvätta, gå på vaccinationsplanering och till kvällen blir det bio med Helena.
 
Ha en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0