Prioriteringar.

Känner att jag inte riktigt har hunnit med allt jag skulle behöva hinna med på sistone. Som städning av lägenhet till exempel. Jag kommer inte ens ihåg när jag dammsög lägenheten sist och nu börjar det märkas. Varje gång man passerar hallen får man med sig grus under fötterna, grus som dragits in utifrån nu när snön har försvunnit. Jag hinner inte riktigt med pluggandet heller. Har gjort det absolut nödvändigaste, ungefär så att jag håller huvudet precis ovanför vattenytan. Och ändå har jag missat flera inlämningar. Såhär har jag prioriterat nu: Jobbet, mat, sömn, skoluppgifter som andra personer är inblandade i, vila kroppen och hjärnan, andra skoluppgifter, hushållssysslor.

Idag är jag ledig. Har hunnit med lite städning och lite plugg men känner att jag jobbar inte riktigt organiserat och effektivt. Är nog inte van med att ha så här mycket tid hemma. Och samtidigt som jag har alla måsten så vill jag bara njuta av lite ledig tid. Att kunna ligga i soffan i morgonrock, dricka kaffe och titta på morgontv/radio-showerna.

I helgen var det ju fantastiskt väder så det var svårt att koncentrera sig på att vara inne. Vi tog bland annat en tur ut till grannarnas husbygge och samlade lite björkris till påsk. Jag tog in det, satte det i vatten och redan nu börjar man se lite gröna knoppar. Hoppas det inte är helt utslaget långt innan påsk. Det är ju ändå 2 veckor kvar. Idag har jag hängt upp nya gardiner och nu ska jag ta tag i dammsugningen. Med tanke på hur länge sen sist det är kanske det krävs flera omgångar nu för att få det skinande rent. ;)

Denna vecka har jag pendlat till jobbet. Kliver upp 5 på morgonen och igår kom jag hem efter 7 på kvällen. Det är ju tur att det inte är så många dagar i veckan som jag åker på jobb från och med nu. Har nämligen gått ner i arbetstid nu. Kommer att jobba två dagar i veckan under resten av mars och från och med första april går jag ner på en dag i veckan. Jag jobbar i Ljusdal fram till sista maj och sen börjar jag i Hudiksvall på ett heltidsvikariat. Tror inte att jag har skrivit om det förut. Har iallafall fått ett graviditetsvikariat på sjukhuset i Hudiksvall. Så nu blir det inte lika långt att pendla längre. :) Känns också skönt att jag har gjort praktiken där så att jag har lite koll på arbetsplatsen redan. Det är skönt att det flyter på med jobb när det krånglade med utbildningen för mig. :)

Igår när jag kom hem sent hade min kära sambo fixat en tvårättersmiddag. Jag bad honom fixa maten tills jag kom hem eftersom jag var vrålhungrig men en tvårätters var mer än vad jag hade vågat hoppas på. Det blev fläskwok med nudlar och grönsaker och så bjöd han på amerikanska blåbärspancakes med vaniljglass och sirap till efterrätt. Det var skönt! Och gott förstås. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0