Trist

Imorse var jag supertaggad för att börja mina fyra veckors praktik i Söderhamn. Hoppade på en ganska packad buss klockan 7 på morgonen, hoppade av på rätt ställe och hade inga problem att hitta rätt på sjukhusområdet. Knackar på dietistens dörr och ingen öppnar. Går runt i korridoren för att leta nåt fikarum ifall hon skulle vara där för jag var ju faktiskt lite tidig. Stöter ihop med några sjuksköterskor och får höra beskedet: Hon är sjuk idag!
Jahapp. Men fick iallafall halva dagen att gå genom att fika, prata med chefen och få lite rundvandring. Klockan ett sa jag hejdå för dagen och gick till Gyn för cellprovtagning. Missade bussen med 45 sekunder. Promenderade in till stan och gick till apoteket i väntan på nästa buss. Där var skitmycke folk och fick vänta i 50 minuter på att få ta ut ett recept. Hann iallafall till bussen och hemma var jag klockan 15. Nu väntar jag på att få hem Daniel och så ska vi väl fixa lite käk. Känner mig trött, riktigt trött för att inte ha gjort något vettigt idag. Kanske det tar på krafterna att stå en timme på apoteket?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men, att hon inte hörde av sig till dig och sa att hon var sjuk?? Knasigt. Hoppas hon blir frisk snart så att du kan sätta igång!

2011-10-03 @ 20:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0